وبلاگی از جنس محتوا
اطلاعات کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



موضوعات
نویسندگان
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند





دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 47
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 11
:: باردید دیروز : 100
:: بازدید هفته : 112
:: بازدید ماه : 111
:: بازدید سال : 380
:: بازدید کلی : 1282
ظاهرسازی در فجای مجازی

در اینترنت هویت انسان ها به صورت ناشناخته و غیر قابل رویت است به گونه ای که هر فرد می تواند نقش های مورد پسند خودش را بازی کند. نقش هایی که شاید در زندگی روزمره خود هیچ سنخیتی با آنها ندارد. در مکالمات چت روم های اینترنتی دو ویژگی کاملا مشهود است.

نخست آنکه افراد می کوشند در پس نام های مستعار انتخاب شده و در مکالمه با دیگران خود را به ایده آل های مورد علاقه شان نزدیک کنند به همین سبب آنها غالبا خود را از نظر ظاهری بسیار خوش تیپ توصیف می کنند، دارای تحصیلات بالا هستند و به انواع هنرها نیز آشنایی دارند. ویژگی دیگر این است که فرد می خواهد با قرار دادن خود به جای دیگران، نحوه ارتباط آنها را با فرد دیگر ارزیابی کند.

این اتفاق بیشتر زمانی رخ می دهد که فردی که از نظر جنسیت مرد است، خود را به جای یک زن و یا بالعکس یک زن خود را به جای یک مرد معرفی می کند. از این رو در این فضا با نوعی تقلب هویت یا هویت تقلبی و جعلی رو به رو هستیم. آنچه که نماد و نشان دهنده هویت فرد است آن چیزی است که او درباره خودش بیان می کند: درباره سن، شغل، مکان زندگی و... بسیار اتفاق افتاده است که فرد پس از مدتی و طی ملاقات با فردی که با او ارتباط یافته، مشاهده نموده است که اطلاعاتی که به او داده شده نادرست است. خدمات پست الکترونیکی و صفحات اینترنت غرق داستانند.

به نظر می رسد که افراد از نقل روایات برای کسانی که هرگز ندیده اندو امکان دارد که هیچ گاه نبینند لذت می برند. چنین می نماید که این روایات غالبا به طور مستقیم از زندگی ایشان نشأت می گیرد ولی برخی از آنها بی شک روایتی ساختگی هستند. میل به تعریف کردن داستان زندگی خود برای دیگران برای افراد میلی بسیار نیرومند است. یکی از مفسران تازگی داشتن وضع کنونی را مطرح می کند:

فن آوری در حال از بین بردن عقیده ارتباط عده ای معدود با افرادی بی شمار است.در مقایسه با دیگر وسایل ارتباط جمعی همچون رادیو وتلویزیون، ویژگی اینترنت تعاملی بودن یا کنش متقابل(Interactivity) آن است. به عبارت دیگر تلویزیون تنها جاده ای یک طرفه است که داده ها را به سوی مخاطب می فرستد اما در شبکه جهانی اینترنت این موضوع متفاوت خواهد بود. یعنی هر دستگاه رایانه که به شبکه جهانی متصل می گردد از یک سو گیرنده و از دیگر سو فرستنده است.

 

کسی که یک رایانه با لوازم جنبی همچون دوربین و اسکنر و عکس و... دارد می تواند برای خودش در اینترنت یک صفحه وب طراحی نماید و برنامه و تبلیغ خود را عرضه نماید. صفحه اینترنتی من در واقع یک " من دیگر " است و یا یک " من دوم " است و در برخی مواقع نیز هویتی جدید از من است. هویتی که تاکنون هم برای خودم هم برای دیگران پنهان بوده است.

کنش متقابل در سه شکل به وقوع می پیوندد:

(Internet Relay Chat) این شیوه در واقع نوعی وضعیت بحث و گفت و گو است که در آن تعداد متفاوت و زیادی از گفت و گوهای مختلف به وقوع می پیوندد. افراد به صورت آنلاین یکدیگر را ملاقات می کنند تا تحت لوای نام های مستعار و دلخواه با یکدیگر گفت و گو کنند و اطلاعات خود را درباره موضوعات مختلف مبادله نمایند. موضوعاتی که در این گفت و گوها مطرح می شود، از موضوعات روزمره گرفته تا مباحث فنی و علمی یا موضوعات ادبی و سیاسی و فلسفی و فیزیکی و پزشکی را در بر می گیرند

تعداد بازدید از این مطلب: 105
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1

نویسنده : سهراب مجدی
تاریخ : شنبه 17 آبان 1396
نظرات

درباره ما
آخرین مقالات فوری و مهم مربوط به سیاست، ورزش، اقتصاد، سینما، قیمت ها و اخبار ویدئویی را در اینجا دنبال کنید.
منو اصلی
پیوندهای روزانه
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید